Ongelmana nukahtamisvaikeudet tai aikaeron vaikutukset?

Nukahtamisvaikeudet ovat yleisiä. Ainakin joka kolmas aikuinen kärsii unettomuudesta. Syynä nukahtamisen vaikeuteen voivat olla esim. stressi, raskas liikunta illalla tai vaikkapa vuorotyö. Myös nuorilla on usein vaikeuksia nukahtaa iltaisin. Nukahtamisvaikeuksia voi tuoda myös matkustus usean aikavyöhykkeen yli.

Lue lisää

Melarest Melatoniini auttaa lyhentämään nukahtamisaikaa

Lyhentää nukahtamisaikaa • Lievittää aikaeron vaikutuksia • Turvallinen käyttää • Hammasystävällinen • Sopii satunnaiseen ja jatkuvaan käyttöön • Valmistettu Suomessa

Melatoniini on etenkin aivojen käpyrauhasesta erittyvä hormoni, joka osallistuu uni-valverytmin säätelyyn. Melatoniinin eritys lisääntyy pimeässä ja sillä on unettava vaikutus. Siksi se helpottaa nukahtamista. Melatoniinia voidaan nauttia myös ravintolisänä, joka auttaa lyhentämään nukahtamisaikaa. Sen vaikutus on nopea etenkin tyhjään mahaan nautittuna.

Saatavana apteekeista

Lue lisää